5/23/12 frågorrrrrr!

Svarade pa nagra fragor during photo II !
Har du upplevt en "dejtingkultur" där borta? Bjuder killarna ut tjejer på bio,middag osv. som man hört om :)
- Okej så overall, amerikanarnas dejtingkultur ar vall annorlunda ska jag vall saga, obviously finns det ju douchebags overallt! Men ja det ar mer dejtingkultur har skulle jag vall saga, Killarna bjuder ju ut tjejen pa bio ( haha hande ju mig.. fick inte betala for nagot sjalv), middag eller vad som samtidigt som dem liksom bara umgas och hittar pa saker tillsammans som vi gor. The big difference ar nog anda hur killarna sedan liksom " asks the girl out" Beror pa vilken kille , men vissa gor ju a big deal out of it koper blommer, bjuder pa middag eller gar ner pa kna infor alla pa prom och fragor om dem ska bli tillsammans basically. Detta ar det jag tycker ar allra gulligast liksom, att killen basically sager, Your amazing, youre the most beautiful girl and I really like/love you so. Would you be my girlfriend. Liksom?? Hur gulligt ar inte detta (detta hande pa prom hehe, sa darfor jag vet det (; ) Men det ar ju sa kristallklart da att man ar tillsammans och man gillar varandra, SA TUMMEN UPP FOR DET

När kommer du hem till Sverige igen??? :)
Jag landar i Danmark den 27 juni med mamma och pappa (runt 1/2 tror jag.) efter 4/5 dagar i Miami! Ska bli mysigt att fa komma hem och se alla finisar man saknar och vad som hant under all denna tid!

Vad är senior lock-in som du nämt innan?
Senior lock-in ar the night of graduation (10 p.m.) till lordag morgon dagen efter da alla senior som betalt avgiften stannar over i skolan och nastan som ett lan you know? Men inga datorer osv. Utan det blir massa aktiviteter, filmer och en hyptnositor kommer typ 3 a.m. och dem kommer in med massa free food and drinks typ fran chili's, buffalo wild wings, energy drycker osv och sedan sa har dem massa vinster ocksa som lottas ut under natten. Har tydligen hort att alla vinner nagot ocksa vilket ar mysigt ju!

Hej jag funderar på att åka som utbytes student men är inte riktigt säker än, hur funkar de på lektionerna är de typ mycke redovisningar, grupparbeten och sånt och typ hur länge tar det innan innan man kommer in i "umgänget"?
- Det ar mest worksheets, lasa i historybooken ( elr anvanda google som jag♥) att skriva av the smartboard osv.
Men visst vi har projects osv! Vi har ett nu och dar finns mojligheten till grupparbete! Men projecten kommer oftast in the end of the term/semester/terminen, sa by then you should have a couple of friends that wants to complete the assignment/ project with you :) Var bara dig sjalv , SOCIAL/ UTTATRIKTAD ( stor dock inte pa lektionerna) jobba pa, gor ditt basta och undvik att skaffa lat image, for tank pa even though your grades doesnt count, their does! Jag lyckades! Sa da borde du ocksa det (:

Kommentarer
Postat av: Elinor

Hejhej!

Jag ska iväg på ett high school year med EF nu i Juli. Har dock inte fått min värdfamilj än och det känns lite jobbigt att inte veta vart jag ska...

När fick du din placering?

Har förresten följ din blogg jätte länge nu och tycker verkligen om den, den är riktigt bra för blivande utbytesstudenter.

Kram

2012-05-24 @ 20:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback