3/25/12 prom dress hunt & 21 jump street

Oh my vilken dag!!
Judy och jag åkte till Davids bridal store närmare 3 tiden och kollade på klänningar, alla different Style och sizes. Sen av en slump tar jag med mig en champagne färgad prom dress för den är då "rätt size" och jag provar den och jag bara känner hur den sitter perfekt och när jag kommer ut säger Judy i princip bara Oh My God. Jag kan inte beskriva det men det var bara en helt underlig känsla som jag och klänningen liksom var gjorda för varandra och blev reunited. Sen att jag fick komplimanger av olika främlingar en efter en när jag hade klänningen på mig och hur jag kände i mig gjorde bara att det kändes så solklart. Inget snack. Men vi la undan den och åkte till Moa, men det var liksom kört för jag hade liksom hittat "the one" alla andra klänningar var dubbelt så mycket i pris.. Ca 400-500 dollar och dem var inte i närheten av så fin som den så jag och Judy åkte tillbaka köpte den och ett sådant strumpe,lårbens band som man traditionellt ska ha, åkte tillbaka till MoA och träffa Terry och the Salems family och åt på Cadillac Ranch en all american grill resturant. Efterrätt blev det på ett froyo ställe sen så gick jag och Judy tubt och kollade skor och Jon hade tidigare frågat om jag ville gå och se 21 jump street med honom på kvällen eftersom han visste how bad i wanted to see that one, så vi bestämde att Judy skulle droppa av mig vid bion runt 9. Vi lämnade Moa men var där innan så vi sprang in på JCP och bara hey, vi ser om vi kan hitta dina prom shoes och guess what we found'em!! Dem var 20 dollar men han gillade oss så mkt så han tog bara 15 dollar! Sen släppte Judy av mig hon träffa Jon och vi gick in och när vi står där och Jon säger: can I have two tickets for 21 jump street please. Jag bara no Jon, i can pay for myself! Men efter många om och men, tror ni han lät mig betala? Nej. Iaf, så guess what. I think I just Went to My first date. Ever.
och jag tror han gillar mig ganska mycket haha, det verkar så iaf. Vi får se... Han är en super gullig kille iaf

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mom Anna

Underbart älsklingen! Njut av detta amerikanska äventyr eftersom vi inte har något liknande i gamla svedala :)) Är jätte tacksam att Judy hjälpt dig med att hitta klänning och skor <3 Kramar i massor, Mom

2012-03-25 @ 11:32:19
Postat av: Alexandra Kjellman

Men GUD så fin klänning!

2012-03-25 @ 14:47:28
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: julia - USA 12/13

OMG, både klänningen och skorna är jätte snygga! trodde amerikanarna inte hade koll på kläder osv. men jag hade fel! :)

2012-03-25 @ 20:15:44
URL: http://livingoutmydream.wordpress.com/
Postat av: Fanny - USA 13/14

Klänningen och skorna är ju helt underbara! Vad kul att ha en date och få gå på prom, det måste ju vara alla utbytesstudenter som ska till USA's dröm. Älskar din blogg också, helt klart den bästa utbytesbloggen! Har följt din blogg enda sedan du åkte till USA, den har verkligen gjort mig så himla taggad tills jag själv ska åka och den är bara bäst helt enkelt.



Jag önskar dig allt gott och hoppas att resten av din tid i USA blir helt fantastisk och lycka till på prom! :)

2012-03-25 @ 21:54:15
URL: http://fannee.blogg.se/
Postat av: Elin

Tokigt fin klänning! Du är verkligen jätte söt :)

2012-03-27 @ 15:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback