6/9/12 graduation och senior lock in

Jag sa ju att jag skulle dela upp dem men jag insåg nu att det blir bättre sammanhang att ta allt i ett. Efter min underbara videoblogg, fixade jag det sista, plockade fram alla kameror och mina myskläder jag sedan skulle byta om för the lock in.
Graduation startade med att alla seniors samlades i the auditorrium/hörsalen/stora scenen där vi alla satte oss på våra assigned seats. Sedan när klockan var 7:15 pm började studenternas rows resa sig en efter en pch vi började gå mot skolans staduim, the football field. Min "walkpartner" var inte där så jag fick gå själv haha. Hallvägs till football fieldet kan man se det är smockat, Folk är så tajta på lektarna/blechersna att dem ser ut som packade sillar och människor står runt om the trackfield på planen för att få plats och se också. Alla förstår ju liksom att amerikansk eller ja graduation överhuvudtaget är en big deal men inte förren du står där i cap and gown med alla dessa tusen (aa runt 3000 ska ha varit där igår) förstår du och känner du hur mäktigt och tufft det igentligen är. Sen att jag har blivit extra emotional under året är väll ingen nyhet men när jag sen såg svenska flaggan uppe vid rektorn och den amerikanskan blev jag lite tårögd. Våran class president höll tal, rektorn, en school treasure höll tal och någon doktor sen läste dem upp namn och sedan sa vår principal att det var dags to acknowledge our exchangestudents they've had at prior lake thoughout the year. Och så läste dem upp våra namn och vart ifrån vi kom och då kände jag mig riktigt speciell, haha tänker inte ljuga för er! Sen började de dela ut våra diplomas och läste alla 500 something students namn. Har video på detta som jag ska försöka fixa ihop och lägga ut som ni får se :) lite kul kanske. Sen var det picture taking on the football field och sen hem byta om, lämna diploma osv och tillbaka till the High School for Senior Lock In.
När du väll sedan "checkat in" på the lock in, stannar du där. Skolan är full med aktiviteter,volleyball och basketball in the Golden gym inne in the blue gym hade dem hoppborg, sådan där du är fast i lina hoppeborg dem har på laserdome med, några "trashcan"liknande segways som man hade rally med (skit kul!!), dem hade airbrush tattoo, glitterytattoo, karikatyr ritning, hypnotisör med 1.5 h show, photo booth och movies, games och massa mat, godis, dricka och glass och aaa typ alllt haha. Gott vare iallafall! Sen när klockan var 5 am var det dags att åka hem. Jag ska förmodligen träffa Adam senare i eftermiddag och käka glass, wohoo på det! Men nu ska jag fortsätta njuta av mina 30 grader och solsken för sen blir det mer städ och tvätt innan jag ska träffa Adam! Imorgon får jag hämta mamma och pappa på flygplatsen också!! GUD HELT OTROLIGT!!!!!!!
prior lake class graduates of 2012
recieving my diploma
hats in the air!
elle tur hon kommer på måndag :)
holls and I
andria - kommer måndag
Sverige & Norge
Glitter tattoo och rosa hår fixade jag på lock in tjalala, det rosa håret är dock nästan borta nu hehe
MAT!
BINGO!
American style, chips i lass
Jag, Steven Andres & Peter
Lite hyper och övertrött chey klockan halv 6! wohooo

Kommentarer
Postat av: Sandra - If it comes in pink

Åh, så coola bilder! Jag kan inte vänta tills jag går ut college i Minnesota och får göra samma sak :D

2012-06-09 @ 22:31:33
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.se
Postat av: Sofia

Hej! Jo, jag funderar på att åka på utbytesår men är lite osäker på när jag ska åka för jag vill gärna ta graduation där borta. Så jag undrar om man kan bli graduated när som helst på high school? För om du är 95:a ska du väl börja andra ring nu när du kommer hem till Sverige? Gick du sista året på high school eller hur var det möjligt att du kunde bli graduated? :)



Din blogg är skitbra och rolig att läsa!! :))

Svar: Hej, Tack!! Vad glad jag blir :)! Jag börjar gymnasiet nästa år med 96:orna.. High School året räknas inte i Sverige tyvärr och in graduation här borta är inte heller "äkta" med tanke på att du inte läst tillräckligt med credits. Så istället för HS Diploma fick jag Ett Honors Diploma. Och anledningen till att jag fick vara senior och göra graduation var för att min skola, Prior Lake hade som policy att alla utbytisar skulle få vara det för att dem ville vi skulle ha den bästa upplevelsen. Det beror helt på skolan, har utbytesompisar som varit äldre än mig och blivit registrerad som sophmores och juniors.. :/
Carolina Samuelsson

2012-06-11 @ 17:55:04
Postat av: Sofia

Okej, nu vet jag det iaf. Tack så mycket! :)

2012-06-26 @ 16:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback