questions and answers

Gud vad pinsamt att jag har såhär många osvarade frågor, sorry. Fått några på mejl som jag svarat på men bloggen. Det kan bli ett av nyårslöftena ;) NU kör vi. Vilken organisation åker du med och vad tycker du om dem? Jag hade tänkt åka till hösten och vet inte vilka jag ska åka med.. - Åker med STS och har Pax som organisation här i USA. För mig har STS varit jätte bra, har dock hört mycket positivt om Rotary och Explorius också. Nackdelen med Rotary är att du själv måste hosta och det tråkiga är ju att du kan inte välja din organisation här i USA. Men försök undvik AYUSA då många utbytesvänner haft problem med dem.. Hej, jag vill jätte gärna åka som utbytesstudent innan jag börjar gymnasiet. Jag går i åttan nu. Men jag är så orolig över alla läxor som man får, jag har läst runt på bloggar och det verkar som att man får läxor varje dag, så jag undrar om det är svårt? Och första dagen i High School, får man vänner på en gång eller satt du ensam vid maten osv? Jag läser din blogg varje dag också, och du verkar ha det så kul, så vad tycker du, borde jag åka iväg? tacksam för svar. :) - Tack så mycket!! :)Du får mycket läxor, men det ordnar sig alltid. Jag råpluggar ju inte direkt men gör läxorna och satsar ju inte direkt på A:n... Men lyssna på lektionerna så lär du dig massor ändå! Så gör jag iaf i US HISTORY! Och nej tack gode gud jag åt inte själv men jag fick fråga två random människor om jag fick sitta med dom.. Lyckligtvis var det faktiskt en utbytis också :) ÅK IVÄG! Jätte bra upplevelse även om det har sina ups and downs! Haha är det ngt på g mellan dig och Ben..?;) -Skulle jag inte påstå längre. Hur gammal är din värdsyster ? :D jättefin blogg föressten!! :) - TACK! :) Hon är ett år yngre, född 96! Hej! Fick tips om din blogg via Malin, som går i min klass :) Jag ska kanske själv åka ett år till USA och jag undrar bara hur du fick ihop pengar till allt. Sökte du mycket stipendier eller jobbade du mest? Gillar din blogg och följer den med nu. Ha de bra! :) - Haha, okej tackså mycket! :) Jag jobbade mycket och hade underbara föräldrar som skippade thailandsresan för 3 veckor hehe.. Har du gjort designen till bloggen själv? -yes! Hej! Gud vilken fin blogg du har, vad glad jag blev när jag hittade hit! Hur bestämde du att det var just USA du skulle till? Tvekar mellan en del olika länder och även om jag ska åka efter ettan eller tvåan. Hoppas du har det toppen! Kram - Hejsan tackar :) Jag bestämde mig för USA för jag älskar landet, high school filmer. På något sätt har jag alltid känt mig connected to the U.S Ledsen om du skrivit det och jag missat det, men vad är weheartit? :) - en sida där man "hjärtar " love saker /bilder Vilken tur att allt löste sig, super glad för din skull! Vilken otur att du "åkte fast", händer det ofta i USA? :p - Haha vet inte.. men dem kollar allt tusen gånger mer här..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vad har du för mailadress? Jag funderar också på att vara utbytesstudent och det vore jättesnällt om du ville svara på lite frågor :)

kram!

2012-01-03 @ 13:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback