2/8/12 a friend in the same situation but somewhere else in this huge country

Jag hade early release idag, skönt det. Ingenting verkade funka för mig idag, riktigt tråkig, seg dag, allt kändes allmänt jobbigt och ledsamt. Lite nyfiken på hur mitt kära psychology prov gick idag haha. Fick C- tack vare min extra credit jag råkade göra. YES! Anyways..

Känslan efter ett samtal med Eira
Att vara utbytesstudent är inte alltid lätt men som person blir du starkare och du får uppleva så otroligt mycket. Positivt och negativt såklart. Ett utbytessår är nödvändigtvis inte alltid det roligaste året du får uppleva men så otroligt lärorikt. När man åker iväg på ett utbytessår så har man ofta även om man försöker att inte få det, en förväntning av hur ens år kommer vara, hur folk kommer bemöta än. Att vara the foriegn girl/boy är inte så speciellt nu förtiden, folk är så vana vid internet och att resa så att du kommer från ett helt annat land är inte så speciellt och intressant som du trodde dem skulle tycka. Du är ändån en i mängden och dem flesta amerikanarna tror liksom från början ofta att du är amerikan. Amerikanarna kan ha svårt att lämna sin comfort zone och skifta runder med grupper att umgås i.
Jag är så otroligt glad då att man har så stöttande vänner, speciellt då som Eira. Som precis vet exakt - literally. Exakt vet vad man går igenom. Visst kan man disskutera detta med andra men dem kanske inte förstår vad du går igenom, men när du vet att personen ifråga verkligen förstår hur du känner och du bara kan prata på, då lyfter liksom en sten från bröstet.
Att kunna disskutera amerikanare, vännskap, pojkar, danser, upplevelser och inte förtrycka vad man känner och veta att personen lyssnar och bryr sig. Så glad jag har Eira och tänk vad internet är bra! Visste ni om att jag känt Eira i snart mer än 1.5 år? Då Eira hittade min blogg och att jag också skulle iväg. Denna tjejen kommer jag träffa ex antal gånger hemma i Sverige sedan och hon är verkligen en vän jag kommer behålla.
Livet erbjuder massvis med härliga oväntade saker, oväntad vänskap, kärlek och upplevelser. Embrace it.
Not every day is good but every day has something good in it.
www.honeyandmoon.blogg.se

Kommentarer
Postat av: mommom

Vilka kloka ord o tankar av en så ung tjej ,vad månne bliva ? Kram

2012-02-09 @ 11:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback