what doesn't kill you makes you stronger - right?

" man blir lätt  anonym i en stor skola"
Quotar min mamma som fick trösta deppig tjej efter vad hon tycker var en katastrof till skoldag.
Förmodligen kommer väll vissa tycka man överdriver men "Hey, I'm alone in High school, I barely know anyone so shut up."
Vaknade vid halv 7 imorse och klädde på mig min strarting school outfit, sminkade mig och for ner för trappen och åt frukost. Tog en sådan där färgglad mugg och hällde i en cup med flingor och lite mjölk - Nej, jag åt inte ur en skål för jag tycker det är mysigare att äta ur en mugg. Upp och borsta tänderna och sedan flyga ut genom dörren då Tay's kompis Britney och hennes pappa skulle komma och skjutsa oss till skolan. Väl framme, en halv timme innan vi igentligen börjar så är skolan ändå knökad! Skyndade mig iväg till mitt skåp, fick upp det efter typ 5 minuter.. Två gånger i rad sedan fick jag försöka i yttligare 5 minuter, fick upp det och insåg sedan att jag behövde kolla upp min första klass - Creative Foods. Third floor, third pod and room 333. Mrs. Schaefer är awesome och hyper.
Sedan vidare till US history - här kommer man få plugga som tusan.. Genom halva timmen kom sedan en av rektorerna som jag snackat lite med som har norskt bak i släkten, han kom och checkade läget i klassrummet sedan helt random efter att ha pratat om frånvaro och tadies( när man är sen?!) Så säger han - Well and how many in here are from Sweden - raise your hands. Jag håller upp handen, och alla vänder sig om och rektorn glömt hans namn - duktigt! Han säger: This is Carolina. She's from Sweden. Presentate yourself. Säger- Hi my name is Carolina and I'm from Sweden, hjärtat dunkar och man är nervös alla i klassen glor. Sedan vänder alla på huvudet och läraren börjar diskutera the semester, vad vi ska lära oss om.. Efter det var det iväg till Concert choir - Här är det serious club! Vi ska ju ha massa konserter osv. Omg.. Mr. Hassig har iallafall varit i Sverige 5 gånger om någon vill veta, bla Öland och han har fått något medlemskap i någon grönborgarskolan.
Vidare till Photo I , gick igenom skolsaker och vi gjorde test på hur vi lär oss bäst! Jag är K- ansletic learner.
Jag blir lätt distraherad och uttråkad och lär mig allra bäst genom att få göra något. Vi fick tips av läraren att tugga tuggummi för det håller oss stimulerade och vi kan lite lättare då koncentrera oss på läraren. Det var något nytt ja! Efter det lunch , tortyr & kaos. Tillslut efter att ha yrat runder ser jag två tjejer och Hi could I sit with you? I don't know anyone.. Ena tjejen visar sig vara en tysk utbytesstudent Sophia och hennes syster. Sedan till matte.. Algebra I med freshmens.. Dem är omogna och jobbiga och jag förstår ingenting.. Jag hatar algebra, ska försöka gå till Mrs. Malmson och ändra detta för det kommer inte gå..  Kände mig så ensam och trög under matten att jag nästan bröt ihop. Påväg från matten till engelskan som är 6th hour så snubblar jag i trappen tillråga på allt och trillar nästan och det knakar till lite i foten.. Awesome, antar att några fick sig ett skratt. Lät så iallafall!
Engelska kommer jag också få plugga som tusan i.. Fun!
I bilen sedan påväg hem sitter man och är trött, deppig och gråtfärdig och då trots att jag sagt jag haft en crapy day så tycker min värdmamma & värdsyster att det är läge att börja pressa på med basketen för då lär jag känna fler osv. osv.. Vi hämtar Tays väska, lämnar henne på skolan igen. Judy och jag åker och handlar lite mat - Judy duschar medans jag ligger och andas upp i taket. Judy åker till Taylors volleyball game medans jag skypar med mamma och pappa i nästan två timmar.. Det behövdes verkligen ♥ - det känns lite bättre nu iallafall.
Efter det gick jag ner till Terry satt och pratade lite om min crappy dag och åt. Han var så söt innan han försökte göra mig gladare och var sten seriös när vi pratade om att jag var orolig för vi skulle förmodligen få hålla speech på engelskan.. "I feel sorry for those boys, you are gonna break their hearts with your cute accent. You can just talk what ever and they'll listen to what ever you'll say." Haha som om liksom..
Nu ska jag fortsätta dö lite och tagga för en ny wonderfull day!
Carolina & Taylor väntar på skjutsen to High School

Kommentarer
Postat av: Mom Anna

Det blir bättre, älsklingen ! <3 <3 <3

2011-09-07 @ 10:54:51
Postat av: Mawlin

Gud så fin du är Carolajna!

Jag hoppas verkligen att skolan blir bättre och jag hade så gärna velat ge dig en kärleksfull kram! Haha oj, nu blev jag tårögd..

Jag älskar dig Carolina och du är så himla fin! <3

2011-09-08 @ 07:09:42
URL: http://hellowshitty.bloggplatsen.se
Postat av: Erica Sjöbergh

Det kanske känns crapy nu i skolan men jag tror som öppen och härlig som du är så kommer det snart bli så mycket roligare! Jag tror på dig! Jättesöt är du på bilden också! :)<3

2011-09-09 @ 10:00:54
Postat av: Anonym

Min första dag i skolan var inte heller bra. Men det blir lite bättre varje dag ;)

2011-09-15 @ 05:04:41
URL: http://paulinaiusa.blogg.se/
Postat av: Ellen

Haha aw vad gullig kommentar från din värdpappa! Men jag har tänkt på en grej; tänk när vi hör en amerikan försöka prata svenska, eller en som är hyfsat OK på svenska, det låter ju supergulligt när dom pratar med sin dialekt och inte helt korrekta grammatik! (Eller är det bara jag som tycker det?) Aa men då kanske dom tycker det låter jättegulligt när vi pratar med våran dialekt och kanske säger nånting fel grammatiskt?:) Hoppas du fattar, tänkte att det kunde vara en liten tröst hehe.. Hoppas det går bra för dig och att du får ett UNDERBART år!

Massor med kramar från en väldigt avundsjuk Svensk!

2011-09-20 @ 11:44:19
URL: http://admin.nextinfashion.se/byellen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback