Mall of america aka MOA.

Mall of America (även MOAMoA eller the Megamall) är ett köpcentrum i Bloomington, Minnesota nära Minneapolis och Saint Paul. Ligger mitt emot Minneapolis-Saint Paul International Airport
& jag bor i Prior Lake och det ska vara ca 20 minuter ifrån Bloomington/ MOA.

Mall of America öppnade 1992 och är USA:s största shoppingcenter, Nordamerikas största heter West Edmonton Mall och ligger i Edmonton,Kanada. Mall of America täcker en total yta på 390 000 m² varav 230 000 m² består av butikslokaler. DET ÄR ALLTSÅ TIEP GIGAAAAANTISKT.. Det finns ca 520 butiker i fyra våningar och anläggningen sysselsätter över 12 000 anställda.  Och shoppingcentret har mer än 40 miljoner besökare varje år. Det finns två nästan identiska parkeringshus med sju våningar var, där finns plats för ca 13 000 fordon, eller någon av de två parkeringsplatser vid centret som tillsammans med ytterligare en en bit bort rymmer ca 20 000 bilar.

I Mall of America finns bland annat detta:
* De stora butikskedjorna Bloomingdales, Macys, Nordstrom och Sears
* Sea Life Aquarium
* Biograf 14 salonger
* Flera restauranger
* Ett bröllopskapell
* Barer och nattklubbar
* Nickelodeon Universe temapark (tidigare Camp Snoopy) är en temapark som ligger mitt i Mall of america. Där finns otroligt nog fem Berg- och dalbanor, förutom flera andra attraktioner. Detta är den största inomhusparken i Nordamerika!! jag ska spana in butikerna lite mer och fixa en lista later! PUSS

 





Kommentarer
Postat av: ' p o u l i n e

fyfaaaan vad avis jag blev nu !

2011-07-02 @ 00:40:07
URL: http://poulines.se/
Postat av: Victoria, utbytesstudent i Florida

sv: Det där såg inte helt fel ut! :) Men ja, jag länkar dig! Kram

2011-07-02 @ 16:29:51
URL: http://vickanusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback