amerikanska ambassaden & stockholm ja0.

i am sitting on the airport called b r o m m a.
snart hemma, ska bli skönt men alltid lika awesome att hälsa på carl :)
Så dagen.
Vaknade halv 7 typ och så körde carl mig till amerikanska ambassaden,
där fick man stå utan jacka dunka hög musik och vänta i en timme. Smart som man är glömde man givetvis jackan hemma i soliga underbara skåne..

Sen när jag väll stog längst fram så vinkade han amerikanen fram mig och bad om att få se mitt pass, så visade han såklart det sen frågade han " Do you have any electronics like cameras an stuff?" Haha och jag som hade allt man kan tänka sig öppnade ju såklart väskan och sa " ehm yeah i have a lot."  Systemkamera,laddare, hörlurar, wesc hörlurar och dator.
Den ena äldre amerikanen var lite tjurig för att jag hade så mycket han bara " Did you leave any electronic at home? " Sen så lämnade jag väskan och allt sånt och fick en nummerlapp så att jag sedan skulle kunna få tillbaka min väska. Sedan gick jag upp för den lilla backen och gick sedan in i ett stort vänt rum, därfrågade en vakt mig vad jag skulle söka för visum, non immigrant, student visa svarade jag och fick mitt kö nummer, 51.
Sen fick jag vänta, sedan blev det mitt nummer då lämnade jag alla mina dokument & visa ansökningen och fick lämna pass och foto, blev as nervös för hon bakom disken frågade, do you have any other photo? no i don't svarade jag med hjärtat i halsgropen, nu blev jag nervös. jag hade sett att andra haft foton med vit bakgrund medans mitt hade lite grönt buskar bakom från skolfotot... pappa hade ju kollat igenom det där och fotot skulle ju vara okej, om man säger så, jag hade sådan tur, dem hade kunnat nekat mig redan där för det skulle varit vit bakgrund och då hade jag inte kunnat kommit vidare i visumansökningen.
Sen fick jag sätta mig igen och vänta på att dem skulle kalla mig, jag fick vänta i kanske 20 minuter sedan hörde man i högtalaren: Carolina Samuelsson, Desk F.
Dit gick jag och skannade in alla mina fingeravtryck först vänster hand de 4 fingrarna sedan höger och de 4 fingrarna & sedan båda mina tummar.
So you're going to study a high school year in the US? Yes
Have you got a host-family yet? yes
Do they seem nice? yes they really do!
Do you have any host siblings? Yes a sister Taylor, she's one year younger.
Okey, your pass and visa will arrive in a week and this paper you must have when you enter the US and you need to sign it! Have a great year.

Jag var så orolig för ingenting det gick jätte bra att flyga helt själv och att besöka ambassaden, jag är ingen terrorist! TJOHO!
Sedan tog jag bussen till stan med Saga och mötte andra STS elever, vi chillade först lite på Espresso House i NK sedan gick vi vidare och drog runder i stan. Vi skulle sedan käkat på jensens Bøffhus men det var sådan kö så vi skippade det och körde på donken! Sedan skulle frida dra och då drog jag, hannie, simon , andreas och amanda till typ mitt i city och där köpte hannie, simon & andreas Ben och Jerry, jag orkade fan inte det haha, var sååå mätt efter donken ffs. Sedan spanade vi på människor som skulle kunna ta en bild på oss alla och tillslut stoppade simon sedan en turist som fotoade oss haha, vackeeeert!.. Vi alla skiljdes åt jag mötte upp Carl och tog en fika på Espresso House, Mocca frapino choklad  öhh... vanlig choklad ska det vara fy fan säger jag :') Sedan sprang vi runder på stan och kvällen avslutades sedan på T.G.I Friday's och jag är nu så mätt här på bromma att jag håller på att dö, sitter här och är oscocial mot stackars amanda :( h3h3 bilderna värgrar tydligen laddas upp.. jag lägger in dem när jag är hemma så checka bloggen igen om 2 timmar!
PUSS.
surfar på plattan med rosa mac :') wie
jack daniel's burger ♥

Kommentarer
Postat av: Jonatan

Sv. Hahah jaaaa, men om du någonsin möter Hopkins i något sport sammanhang eller liknande så kommer du tävla mot massa folk jag känner:)

2011-07-05 @ 23:59:16
URL: http://jonatantantan.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ååh vad kul! :) jag la till dig!! :)) Kram

2011-07-06 @ 11:53:12
URL: http://victoriasusa.blogg.se/
Postat av: Miranda

sv: Förlåt för att det tog sån tid att svara! Visst ska vi länka! :D

2011-07-08 @ 00:05:54
URL: http://mirandahedmanusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback