frågor och svar om usa 11-12

Här är några frågor som jag fått om mitt utbytesår i USA 11-12 . Och istället för att svara var och en finns det nu en ny kategori:  Frågor och Svar :}

Vilken organisation åker du med ?
Jag åker med STS.
När åker du?
Någon gån i Augusti kanske slutet på Juli tror jag, ska även på preperation course i NY i 8 dagar så. Det beror helt på när skolan börjar. Så börjar skolan 20 augusti åker jag väll precis i början för man brukar umgås med värdfamiljen typ 1 vecka innan och innan dess 8 dagar in the big apple! Men vi får se!
Vart i USA hamnar du?
Har ingen aning! Beror helt på var de hittar en värdfamilj åt mig.
Har du fått någon värdfamilj än?
Inte än.. Önskar dock jag kunde få det typ nuuuuu! Känns lite läskigt ju att inte veta var man hamnar..
Hur har du råd med att åka?? det kosar ju ganska mycket!
Jag har turen att ha ett par stöttande föräldrar som hellre skickar mig på ett utbytesår i USA än att familjen åker 2-3 veckor till Thailand. Sen får vi se om STS gillar min uppsats som jag håller på att skriva..
Vad tycker du ska bli roligast?
Att lära mig nya saker, få nya vänner och att tala ännu bättre Engelska !
Vad är du mest rädd för?
Att inte få några vänner , haha typ första skoldagen sitta med den bruna påsen på tjejerna och äta och gråta för att jag känner mig som värsta ailien. HAHA.
Tror du att du kommer få hemlängtan ?
Alla får någon gång hemlängtan, dock hanterar man det olika.
Gjorde du delstatsval?
Nej, det är inte så stor chans att man får det så kändes onödigt. Blir säkert toppen var som! Bara det inte är kallt...
Vad ska du hitta på där borta liksom? Du kunde ju sparat pengarna och börjat gymnasiet direkt istället?
Gå i skolan, uppleva nya saker, utvecklas som person?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback