minnesota state faire

En intensiv dag at the faire må jag säga! State fairen var gigantisk men som tur var var den inte smockad pågrund av vädret. Idag är första dagen på 10 dagar i Minnesota som vädret varit mulet och det har småduggat..
För att sammanfatta igentligen vad amerikanarna gör på sin state faire finns det i princip ett ord - fastfood.
Du äter bara en massa skräpmat ( som förövrigt är supergod.. även om det kanske inte ser så ut ibland!)
På fairen är det också massa stånd, karuseller och typ djurvisningar i stora lader. Såg nästan en gris födas idag! Men den ville inte riktigt ut och efter 20 minuter så pallar man inte riktigt stå och vänta på en lilla grismiraklet.. Deras olika fairs kan liknas som våra svenska marknader skillnaden är att dem är större och det finns mer & det är lite mer avancerat gjort. Dem går liksom all-in medans vi svenskar kör lite halvt-om-halvt med våra marknader.
Åkte några karuseller med Tay och det var en som gjorde mig riktigt äcklad och jag bangar inte för något. Det ser ut som ett rymdskepp nästan på tv fast det är heltstängt runt om du går in ställer dig mot väggen och det börjar snurra.. Det är gravitationen som håller kvar dig och sedan tiltar den här attraktionen såpass att du ligger, är sne och huvet och allt flyttas ca 20 cm längre ner. Ett tag kan du inte ens lyfta huvet pga gravidtationen. Läskigt men tufft!
När jag och Tay sedan skulle käka lunch så ville hon käka Gator on stick , Aligator liksom - jag bara NOOOO.
På deras olika faires är dem ofta kända för att ha allt on a stick.. Såg en swedish meatball där det var spaghetti inuti också sedan friterar dem och hade såsen ovanpå b.la.
Sen for vi iväg på Tay's freshman orientation som var tusen gånger bättre än min även fast jag satt och hade sjukligt tråkigt på regelsakerna med alla miljarder föräldrar. Visste ni att det är mer än 700 ELEVER som ska börja på Prior Lake High School som är just bara freshmans? Sick!
Bilder från Minnesota State Fair!

Food building precis i början av fairen när du kom in. Ju längre in du kom på området  & på siderna fanns tusen gånger fler stånd ute!

Smorse on a stick! Onyttigt som tusan? Ja! Gott? Ofcourse who doesn't love marshmellow and chocolate?

Tay & Lina @ food building. Orkade inte sminka mig då vi gick upp klockan 7..

Minnesota's state faire är b.la. känt för just denna ladan - drick hur mycket mjölk du vill för 1$.
Sugen på aligator på pinne? Någon? Hört att det ska smaka som kyckling om ni vill veta!
Dessa kakor är också en anledning till att många amerikanare är tjocka/överviktiga.
DEM ÄR SÅ HIMELSKT GODA. Dem var helt nygjorda också! Varma, chokladiga och underbara.
Precis innan vi skulle hem åkte vi skyline över delen vi inte varit på för vi skulle inte hinna gå den med tanke på hur stor fairen är.. Pappa Terry & Tay sitter och chillidillar.
Nu ska jag snart sova, talk to yall soon!
Love from MN , Carolina

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ligger det i Usa? ;)

2011-08-31 @ 11:25:33
URL: http://mikishow.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Varför finns inte såna där härliga grejer i Sverige för? De där smoresen ser gudomliga ut :D

2011-09-01 @ 11:50:35
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback