3/11/12 17th birthday

First day as 17!
Känner väll inte någon direkt skillnad mer än att jag vaknade helt död. Inatt ställdes klockorna fram en timme i USA också så nu kära vänner är det bara - haha bara - 6 timmar skillnad mellan oss i ca 2 veckor så när jag åker på springbreak då ställer ni fram klockan och jag hamnar i 6 timmar efter tidzonen tror jag. :)
Iallafall igår när jag vaknade upp så var huset helt tomt, familjen var iväg på Taylors volleyball tournamnet så jag tog det lugnt, spenderade morgonen med att skypa mamma och pappa och satt och mös(?)/myste med Coco!
Sen vid 1 så satte jag mig uppkopplad mot internet/svt play och körde facebook/skype conferencé med mamma och pappa och kommenterade alla bidragen. Det var verkligen jätte mysigt och jag uppskattade verkligen lite über svensk kultur sådär på födelsedags morgonen.Sen på eftermiddagen kom familjen hem och vi gjorde oss redo för vi skulle ut och äta på Osaka i Bloomington, Andres skulle ha följt med oss men sen kunde han inte pågrund av att han behövde gå på ett organisationsmöte så då blev man ju lite lesen haha, men väll framme sedan i Bloomington fick vi en så himla härlig asiat kock vid vårt bord - för det var liksom det vi besällde, han lagade liksom maten mitt framför oss! Och han var stört skön! Han kunde väll ca 5 engelska ord - Yum, Fun, Happy Birthday, Mamasan och Great!
Han började göra konster med maten, kastade gurkbitar från steksaken på mig som jag skulle fånga med munnen och sedan sprutade han vatten på mig också!Det var super gott iaf. Sen iochmed att dem visste att det var min födelsedag så kom hela crewn ut typ och sjöng någon halv barbarisk/asiatisk happy birthday med trummor för mig och satte på mig en sådan häringa huvud sak. Visar på bild sen för har ingen susning om hur jag ska beskriva det och såklart blir ju jag super generad för hela resturangen kollar, skrattar och leer mot mig och tillråga på allt så säger Judy - Its her birthday and she's from SWEDEN! Hon ser hur generad jag blir så säger hon " I just love to say and tell people that " Efter det åkte vi till Brunswick och körde laserdome (dem kallar det lasertag härborta) och bowling! Jag kom 2:a på lasertag och jag vann bowlingen! Wopp wop, you saaaaay what?
Sen åkte vi hem och åt tårta och jag fick en parfym (harajukko music mamma) , små earbuds hello kitty, top och cardigan. Sen kommer judy med två target påsar som var wrapped around something och säger "And this is from Ida, since she wouldn't be here she wanted me to give this to you" Och så ser jag världens gulligaste kort som hon gjort svenska flaggan och skrivit på och paketet är rött och hon hade fixat norska flaggan på det! Jag blev helt chockad och började skratta för på kortet stod det - Im seriously so happy that i've gotten to know you Tanning-Team! Det och sedan se hennes uderbara wrapping var helt amazing, fick en klump i magen och insåg att jag inte kommer se henne nu på hela veckan då hon är i Hawaii. BLEV SÅ HIMLANS SJUKT GLAD, förmodligen mer glad än över min värdfamilj vilket känns lite elakt av mig men det var liksom så oväntat och Ida är verkligen en av mina bästaste vänner härborta. Så öppnade jag iallafall och hittade swedish fish och en gigantisk Chocolate bunny med Svenska och Norska Flaggan i hans bowtie, SÅ GULLIGT! :D Nu ska jag göra läxa. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback