10/18/11 Questions and Answers

Vad har ni för dresscode på skolan? :)
Hej är du intresserad av att få ngn pojkvän där borta elr skulle det vara för svårt att åka därifrån då? Kram ps: Älskar din blogg!
Tycker du att Minnesota är ett bra delstatsval?
Varför/varför inte? Hur är vädret i Minnesota?
Går du på någon sport eller aktivitet?
Vilken organisation åker du med?
Skulle du kunna tänka dig att flytta till USA?
Roligaste ämnet i skolan?
Har din engelska redan förbättrats?
Trivs du i din värdfamilj?
Åker du med en gul skolbuss till skolan
Hej kan inte du lägga upp ditt "ansökningsbrev" elr vad det nu heter:) skulle vara jätte roligt att läsa:D Kram  Elin
Jag åker till USA 12-13 och längtar sönder just nu! Det jag undrar mest är nog, vad är den största skillnaden mellan Sverige och USA där du verkligen tänker "ÅÅÅÅH DETTA ÄR EN SKILLNAD"? :)
Är Ben snygg?;) haha använder det som en fråga till frågestunden, haha kram!

Är Ben snygg?;) haha använder det som en fråga till frågestunden, haha kram!
Haha, ja Ben ser bra ut :)
Vad har ni för dresscode på skolan? :) Kort enkelt; inga hattar/keps inomhus, inte djupt urringat, bh band får inte synas eller bh, linnenas band "straps" måste vara bredare än en halv inch alltså typ 1,25 cm och shorts o kjolar måste vara längre än vad dina fingrars tippar är när du sträcker ut handen. Det är dem viktigaste tror jag..
Hej är du intresserad av att få ngn pojkvän där borta elr skulle det vara för svårt att åka därifrån då? Kram ps: Älskar din blogg! Jag åkte inte till USA för att skaffa mig pojkvän, jag åkte för helheten, upplevelsen och att klara mig själv. Träffar jag sedan en toppen kille och blir tillsammans med han är det bara extra trevligt och det löser man då! :) Tack det betyder!
Tycker du att Minnesota är ett bra delstatsval? Varför/varför inte? Hittils är jag supernöjd med alla underbara goa människor, sedan att klimatet är kallt suger ju ganska hårt.. Men MN rockar annars helt klart!
Hur är vädret i Minnesota? Nu går det mot kallare tider ja.. Tydligen kommer det kunna bli upp till - 20 F vilket är - 28 C & DET ÄR HEMSKT..
Går du på någon sport eller aktivitet? Jag är med i yearbook och hittils suger det väldigt mycket och det känns väldans o organiserat, med tanke på att jag kommit till skolan tidigt för våra möten och så är rummet tomt?! Åh.. jaja blir säkert bättre.. Hoppas jag.
Vilken organisation åker du med? Jag åker med STS och har PAX som organisation här i USA som är min kontakt.
Skulle du kunna tänka dig att flytta till USA? Ja gånger tusen, jag älskar USA. Människorna och allt. Dock kanske inte maten och att jag gått upp i vikt men det är ju lättare att kontrollera när man inte har en värdfamilj som är amerikanare heh.
Roligaste ämnet i skolan? CONSERT CHOIR ♥ Det är också genom denna klassen jag träffat dem flesta underbara vänner och härliga människor, älskar att sjunga så extra plus på det!
Har din engelska redan förbättrats? Gosh har ingen susning! Jag vet iallafall att jag blivit lite bättre på prepotional phrases, verb and subject eller vad tusan dem nu kallar det när vi gör English D.O.L (Daily Oral Language - Ändrar meningar till korrekt engelska, innan var jag lost medans nu hajjar jag det mer och mer!)
Trivs du i din värdfamilj? Jag trivs, jajjamensan! Visst är det stunder man blir ledsen och känner sig utanför men hey - jag är ju svennebanan!
Åker du med en gul skolbuss till skolan? Yes and I don't like it. Crowded, småttiga freshmans och tjock
busdriver. Urghh!
Hej kan inte du lägga upp ditt "ansökningsbrev" elr vad det nu heter:) skulle vara jätte roligt att läsa:D Kram  Elin Kan se om jag hittar det och har kvar det! Haha gud vad pinsamt ..
Jag åker till USA 12-13 och längtar sönder just nu! Det jag undrar mest är nog, vad är den största skillnaden mellan Sverige och USA där du verkligen tänker "ÅÅÅÅH DETTA ÄR EN SKILLNAD"? :) Oh jisses.. Grejjen är den att jag tycker inte det är sååå stor skillnad förutom skolan då med läxor och skolschema för vi har så mycket amerikanskt i våran vardag i Sverige som vi influserats av USA. Människorna är mycket mer öppnare, men du måste först öppna dig ! Skräpmats tillgången antar jag.. Lycka till du kommer förmodligen ha den bästa tiden i ditt liv! :)
Har ni långa dagar i skolan och/eller "after school activities? Skoldagen är väl normal, 8:05 - 3:00 pm, sedan är de flesta aktiviteterna 3:30 -5:30 har jag för mig.. Så det är väl detsamma i guess except from that it's EVERYDAY. Stor skillnad också här - du ska träna även om du är sjuk, har du inte feber eller är hemma från skolan = du är frisk , träna typ.
Och hur ofta är det sådana "annorlunda" dagar som spirit day, neon day,osv? Om jag har förståt det rätt så är det varje vecka som vi har danser, därför kommer vi ha spirit week nästa vecka också! Yay för då är det Halloween dance som jag förhoppningsvis ska gå på!!
I början skrev du att du Inte hade några kompisar osv, och helt plötsligt nu har du massa kompisar. Hur kommer det sig? Hur det kommer sig är för att jag fortsatte försöka prata med människor, göra mig sedd och jag stalkade faktiskt upp människor jag träffat i skolan på facebook för att lära känna dem! Sedan har det ju också gått snart mer än en månad i skolan och då hinner man lära känna fler och fler.. Ringar på vatten effekten, lär känna en, du blir presenterad för en annan, du känner nu två, dem presenterar dig och vips. Dem pratar om dig och fler vet nu vem du är och att du är svenne banan.
Är det viktigt att vara social när man åker som utbytesstudent?
Det är JÄTTE VIKTIGT. Det är faktiskt på dig det hänger. Folk vet inte vem du är och att du är ny och utbytesstudent, var social och gör dig hörd och folk eller ja dem flesta blir intresserade och vill veta mer
Trivs du in din familj eller har du funderat på att byta?
Jag trivs och har inte funderat på att byta. Tay och jag är lite som syskon, då man kan bli trött på henne och hennes attityd ibland och inställning men sen i nästa stund är det girl talk och goofy som gäller. Det positiva överväger negativa dvs, Pappa Terry är som en stor nalle, sträng när det kommer till Killar och har lite konservativt i det och mamma Judy är ganska yr i bland om jag må säga så men menar väl och är omtänksam.
Coco för er som inte kommer ihåg hunden - är tjock och excited :)
Vad är bäst och sämst med den amerikanska skolan?
Bäst? Möjligheten för eleverna att få bred kunskap och läsa många olika klasser, variationen av mat den är dock inte nyttig men mycket att välja på! Sämsta engligt mig att vi har 5 minuter på oss att ta oss från klass till klass, 30 minuters lunch och så mycket läxor.
Hur mycket fickpengar behöver man i månaden?:)
Dem brukar säga mellan 1500-2000.. Jag anser dock att om du vill hitta på så mycket kul som möjligt och verkligen leva fullt ut förmodligen 2500-3000. Amerikanarna älskar att gå på olika High school games och dem kostar 5 dollar varje match.. Och sedan ut och äta.. Detta är en stor del av High School. Sedan är det mycket bio och shopping osv. Och såklart beror det ju på hur mycket din värdfamilj står för!

- Nu ska jag sova, imorgon är det PINK OUT GAME - in benefit and supporting breast cancer.
Jag ska till Holly runt 2 och sedan fix, tailgating, game och applebee's förmodligen. Sedan blir det KANSAS!
Köpte ny munkjacka idag för imorgon - Victoria's secret ♥  Btw: Kim kardashians wedding on E! on tv. Loved it!
PUSS


Kommentarer
Postat av: Erica Sjöbergh

Riktigt härliga svar sweetie! Mycket intressant att läsa! Saknar dig! Puss! <3

2011-10-19 @ 08:50:38
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Ny tävling i bloggen!

Lottar ut en massa smink från E.L.F Cosmetics, hoppas du vill vara med :D

2011-10-19 @ 18:27:31
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Jonatan

hahaha, alltså förbered dig på vintern... Tror vi hade runt -30 Fahrenheit förra vintern plus stört mycket snö... MEN de är nice ;)

2011-10-19 @ 19:54:24
URL: http://jonatantantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback