11/24/11 thanksgiving

Så nu om 4 minuter är min första thanksgiving över.
Vaknade vid 9 och då så började jag och Judy förbereda kalkonen och vår frukost.. Cinnmon rolls.. Kanelbulle med frosting. Bra start på dagen! Efter slavande i köket vid halv 3 åt vi äntligen och det var gott men jisses vad onyttigt.. Lite tråkigt bara att vi inte gjorde kalkonen på klassiskt vis med fyllningen i och skippade tydligen vissa grejer? Sen ni ser första bilden den som ser så puffig och god ut, dessa amerikanare.. Det är sweet potato med massa Brown sugar stekt och sedan på toppen flera hundra marshmellows som gör att det ser så vackert ut.
Efter middagen städade vi undan och kollade på film; Christinas vacation eftersom jag inte sett den vilket dem tyckte var världens största deal typ haha. Nu till allra knasigaste delen, efter filmen började vi klä granen och gjorde det samtidigt som vi kollade Texas Longhorns vs. Texas A&M. Longhorns vann :) men ändån, och jag tycker det är så roligt haha, vad har jag hamnat i för familj? Amerikanarna är för goa, på deras fin matbord lägger dem en stor plywood skiva och bygger upp som en sådan här north Pole village och har som värsta pyssel med det också, ska ta bild på det sen när den är klar så ni får se! Men nu måste jag sova om 5 timmar ska jag upp och göra mig redo för black friday shopping med Tay & Paige, trodde inte jag skulle få se kaoset men det ordnade sig.. Även om det inte var så planen var så Well make it work.

Överlag, thanksgiving är football, chilla, snacka, take a nap, äta massa mat. Kort sammanfattning och förklarar varför vi inte är så fancy klädda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback