11/23/11 kaos, don't do this on the other side

Okej så igår var kaos...dagen började med att jag inte hade tillgång till familjens internet för det funkade inte så min värdmamma ringde till familjens internethost och dem berättar att dem stängt av vårt internet pga. att min familj brutit mot copyright lagen. Det visar sig att när jag laddat hem svenska serier från piratebay råkade jag också få med en film och under natten så hade min dator delat med sig av filmen till andra och någon antipirat sak hade hittat mig och meddelat in min olagliga aktivitet.. Ett tag sa dem att det skulle dröja 1 vecka innan dem/familjen skulle få tillbaka internet och jag möjligtvis skulle böter, t.o.m kanske hemskickad. Fy fan vad rädd jag blev igår! Jag hade dock tur och det hela slutade bra, min familj fick tillbaka Internet, jag fick förvånat faktiskt inget straff förutom: no swedish series downloads vilket är ganska självklart och jag var ju såklart tvungen att ta bort allt.
- Så jag vet inte, känns ganska pinsamt och hemskt att det hände men ville bara dela med mig av det till er så att inte ni gör mitt misstag för ni kanske inte får samma tur som mig.. Att ladda hem saker här är inte alls som i Sverige och mycket lättare att bli upptäckt här... Så för er som inte visste..

Igår var min första kris här borta och fy vad jag mådde skit och fatta vad hemskt att bli hemskickad för pirat kopigering igentligen haha. Dont!

Kram på er och happy thanksgiving & hoppas ni inte ätit för mycket idag!

Inlägg om thanksgiving kommer senare.

Bild från i somras saknar att ha en iphone ... Uh


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju dum i huvudet. Det är ju olagligt att ladda ner i sverige också. Bara för att alla gör det så blir det inte lagligt.

2011-11-25 @ 08:43:46
Postat av: Mom Anna

Alla kan göra misstag och jag tycker det är bra att du delar med dig. Tråkigt att det finns folk som skriver in kommentarer men inte har mage att sätta ut namn. Kanske missat, MEN frågar någon mig: så är man en ynkrygg som gör på detta sätt!

Du, Lina har lärt dig av ditt misstag och gör inte om detta. Kram Mom

2011-11-25 @ 08:53:25
Postat av: Anonym

Vilken tur att allt löste sig, super glad för din skull!

Vilken otur att du "åkte fast", händer det ofta i USA? :p

2011-11-27 @ 13:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback