saturday in wisconsin

Vaknade runt halv 10 idag och gick in i stugan med Tay för att käka frukost, Oreo muffin från Tobis & pink lemonade ♥
Usch läskigt gott. Efter det fixade vi oss och Tay fick övningsköra lite, hon får sitt driving permit om en månad (?) När hon fyller år så hon passar på att öva inför det. Det gick riktigt bra! Men det förstår ja, bilen var ju liksom automat växad.. Pappa hade du också haft en sådan bil så hade det säkert gått ÄNNU bättre för mig också!
Nana Carol körde sedan oss hem till our Cabin och papa Bill var inte riktigt redo att åka till Duluth än så jag och Tay la oss på bryggan och sola i kanske 20 minuter och på den tiden hann jag få en sol linje! Glömde lyfta upp mina shorts lite så fick en ur söt shortslinje nu.
Sedan for vi in till Duluth MN. Tay visade mig det mest intressanta och vi gick till något äldre museeum tror jag?
När vi stod inne där sedan och fotade oss med captains's steer wheel ? Vad heter det på svenska..? Så hörde vi hur en röst började prata, en båt tuta och så såg vi då att bron höjde sig. ( Bron är känd för att den lyfts upp när stora fartyg kommer och sedan sänks den så gående och bilar kan transporteras där sen.)
Vi bestämde oss för att ta bild på oss med bron så vi frågade ett äldre par om de ville bara snälla och ta en bild på oss och det gjorde dem. Mannen måste trott vi var turister eller förtsått jag inte var från USA ? För han frågade varifrån vi kom, så då svarade jag att jag kom från Sverige medans Tay min numera syster varfrån Prior Lake , MN.
Mannen började genast babbla på om massa äldre sångare eller artister som kommit från Sverige som , som jag aldrig hört talats om! Lite pinsamt att liksom, "ehm.. no i've never heard of them sorry.. no not him eeither."
Sedan drog vi till Grandma's en superstor resturang med massa besökare som hade jätte god mat. Åt deras Chicken terrazzini. Den var ju inte nyttig direkt fick en chock när den kom ut. Pasta tagliatelle, kyckling, krämig sås och massa mozzarella smält ovanpå och till det lite lemonade. Påvägen hem sedan åkte vi förbi två universitet. Minnesota duluth Bulldogs and the Saints. ÅÅÅH, vältränade university football boys! Jag och Tay where in heaven for sure.
I bilen hem från Duluth somnade jag och vaknade precis när vi körde in på gräsplätten till stugan sedan gick jag och Tay in i vårt garage/sovställe och låg och snackade och chillade och så somnade jag igen och sov tydligen närmare TVÅ TIMMAR enligt Tay.
Jag tror jag har någon sen jetlag, för jag är så trött nu och somnar hela tiden..
Sedan nu på kvällen åkte jag och Tay till the Inn och badade Hot tub, skönt för min rygg. Känner mig som en 80 bastare för att den är så stenhård efter flygningarna och de hemskt hårda sängarna @ St: Johns University, Queens.
Ja det var väll allt för idag, jag tror Tay undrar var jag är nu eller tycker jag är västa tönten heh..
Ska försöka ställa in ett inlägg till imorgon! Puss!
GRANDMA'S RESTURANT
Me and my sister. Tay and Lina. Ja mamma - pappa Terry har gett mig smeknamnet Lina.

Kommentarer
Postat av: Lanka

Gud va söt hon va! <3

2011-08-21 @ 10:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback