LANDADE NYSS SNOR INTERNET FRÅN JFK

Väl framme på Kastrup så samlades alla STS;sarg vid terminal 2 vid 7eleven butiken. Det var jag, Cecilia och danskarna, samlingen blev försenad för vi fick vänta på folk osv sedan gick vi vidare mot incheckningen där Nicole gav oss klar tecken att nu kan ni alla checka in, ta en monitor så blir vi klara.

Jag börjar kappa in vårar bokningsnummer.. "Thank you, we know need your ID/ passport to confirm it." Gött tanker jag, hinner shoppa loss i Taxfreen..

Icke sa nicks. När jag scannat av / läst av mitt pass så säger den att bokningen inte existerar. Det visar sig att STS flyttat runder och bokat om så och det då blivit fel med vårar gruppboknings nummer vilket resulterar i att vi alla får ställa oss i den så långa inchecknings kön. Jag slänger då snabbt blicken på klockan och säger till Cecilia, Vi kommer missa planet!! Jag känner det i magen, efter ett tag säger Cecilia till mig då, men planet går ju först 11 vi har ju ändån 1 timme på oss för security check och passport kontroll. Åh vad man kände sig dum & yr då.. Klockan sprang iväg och tillslut är alla studenter incheckade.

Det är då allt just börjat, alla får springa till Security checken där det faktiskt var helt okej kö.. Fick bara vänta i 10 minuter kanske, tar tag i alla grejer från bandet ( Och nej, jag pep inte! erfaren flygare you know? ;) ). Vi samlas och jag kollar snabbt på klockan.. Om 20 minuter är det boarding, skit! Ingen taxfree här inte .. Alla tar sig nu an nästa löprunda på Kastrup och springer till Passport kontroll där en vacker slingrande lång kö väntar.. Toppen, mega and great! Jag och Cecilia snackar typ bara med varandra.. Danskarna var inte så sociala.. och förstår inte svenska hah och vi förstår ju knappt på oss deras bröliga danska. Så engelska blir det mellan oss ja0. Vilket verkar vara ansträngade från deras sida.. -.-'

Folk börjar tränga sig så då fick man vara en " bitch " och säga till att så kan ni inte göra , vi andra har också bråttom till våran gate? Fast på engelska såklart

När vi väl kom fram till pass kontrollen så gick det snabbt, vi sprang till gatten C23 och gick ombord på planet med 4 min tillgodo tillochmed!

Resan till Heathrow gick bra den var dock långtråkig, satt i mellan två danskar som bara snackade med varandra, så man fattade ju kanske en fjärde del av allt hah. Väl på planet så ser jag på monitoren att vår res tid tickar vidare och att planet cirkulerat 3 gånger.. Jag ser på klockan att flygtid blivit försenad och från att vi skulle haft en timme på Heathrow så landade vi så pass sen att vi istället fick 35 minuter tills vår gate stängde.. Jag har aldrig sprungit så fort som en dåre med 14 kilo handbagage att bära på nej. När vi kom till vår passkontroll så var det en annan grupp med STS där som varit på coast to coast språkresa och faktiskt tack vare mig för att jag är en sådan trevlig,blond flicka svensk pratade på en massa med deras ledaren så erbjöd ledaren oss att gå före, vilket sparade oss ca 15 minuter! Efter det sprang vi igen, jag sprang tills jag trodde benen skulle falla av, men vi kom till security check och där flöt det på helt okej för att vara Heathrow ! Vi sprang sedan vidare ner för trappan och jag välte nästan omkull en dam med min tjocka rosa väska men vi han med vårt plan till New York precis! För efter att vi hoppat på bussen så stängdes dörrarna och vi fick gå på planet.

 

Kortfattat reason till New York från Kastrup var så stressig att jag trodde jag skulle dö och bli kvar i antingen DK eller LONDON.

 

HÖRS SEN!!!! SNOR INTERNET FRÅN JFK JUST NU PUSSAR!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette Olsson

Usch va jobbigt med all stress, jag blev helt slut bara av att läsa det..Hoppas att resten går bra och att du trivs med din familj :) Take care <3

Kram Jeanette O

2011-08-12 @ 23:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback